Vero: de jongste telg uit de social media-familie. Een nakomertje, maar wel één die de ‘fouten’ van zijn grote broer Facebook en oudere zus Instagram goedmaakt. Is Vero inderdaad het braafste jongetje van de klas?

Vero: ‘True Social’

Vero is niet zo jong meer. Hij werd in 2015 geboren, maar dit voorjaar nam zijn populariteit een vlucht. Dit komt omdat hij het businessmodel van zijn grote broer Facebook frontaal aanvalt. Vero is een authentiek social media-platform zonder ingewikkeld algoritme. Een platform waar je niet misleid wordt door advertenties, waar je gegevens veilig zijn en waar fake news verbannen wordt. Zijn naam is dan ook een hele bewuste keuze. Vero betekent ‘waarheid’ in het Latijn.

Wat kun je allemaal met Vero?

Vero belooft dé vervanger te zijn voor vooral Instagram. Maar op Vero deel je niet alleen foto’s en video’s, je kunt er nog zoveel meer.
Op Vero kun je al jouw lievelingsdingen delen: van een goed boek, tot een toffe serie, film of je favoriete artiest. Je kunt er zelfs nog een review bij schrijven. Of laten weten waar je geweest bent en delen welke hot spots er nog op je verlanglijstje staan. Al deze content kunnen jouw volgers direct zien en niet een paar dagen later. En nog een handige extra feature: je kiest zelf wat je met wie deelt.

Is Vero het braafste jongetje van de klas?

De hashtag #Vero gaat hard op Instagram, maar dat geldt net zo goed voor #deletevero. Sprout Magazine meldt dat Vero zich positioneert als privacyvoorvechter, maar dat gebruikers hun profiel niet zomaar kunnen wissen. Hiervoor moet je blijkbaar eerst contact opnemen met het bedrijf. De NOS bericht over de beruchte Libanese zakenman achter Vero, CEO Ayman Hariri. Zo braaf als Vero pretendeert te zijn, valt zeer zeker te betwijfelen. Maar is het gebruik van Facebook na het Cambridge Analytics schandaal massaal afgenomen? Nee! Oordeel zelf over Vero. Het is in ieder geval een kijkje waard.

Hoe kun jij scoren op Vero?

Je hebt Vero gedownload en dan? Wat kun je er zakelijk mee? Vero laat dan misschien geen advertenties toe, maar dat wil niet zeggen dat je er niks mee kunt. Vero is van nu en omarmt de juiste contentstrategie. Op Vero draait namelijk alles om sterke en relevante content. Content die zo relevant is dat je doelgroep er meer van wil zien. Gelukkig is er voor iedereen een manier om tot die relevante content te komen: maak gebruik van data. Weet wat jouw doelgroep écht beweegt en de stap naar relevante content is snel gezet.

Ook die stap naar relevante content zetten? Maak kennis met onze specialisten.

Mail ons