Scroll to Content

Verhalen voor en door collega’s geven het juiste Brunel-gevoel

Opdrachtgever

Detacheringsbureau Brunel is een onderneming met meer dan 10.000 werknemers verdeeld over 100 kantoren in 35 landen.

Vraag

Brunel zet specialisten in bij andere organisaties. Daar zetten ze de organisatie iedere dag op de kaart. Brunel zocht een manier om de specialisten te bereiken en echt deel te laten zijn van de organisatie. Het moest ook een manier zijn die past in hun werkschema. Daarom vroeg Brunel aan Axioma:

“Hoe behoud je, met 4.000 gedetacheerden op zoveel verschillende locaties, toch het Brunel-gevoel?”

Aanpak

Het gevoel voor een organisatie bestaat uit de mensen en hun gedeelde verhalen. Tijd vinden om elkaar face-to-face te spreken is voor gedetacheerde Brunellers lastig. Daarom hebben ze een ander medium nodig om hun verhalen en ervaringen met elkaar te delen. Wij ontwikkelden daarom: B connected.

Het interne magazine B connected valt bij de Brunel-medewerkers thuis op de mat. Als ze het blad openslaan, met het voorwoord dat steeds door een andere collega wordt geschreven, is de focus meteen duidelijk. Dit magazine is voor én door Brunellers. B connected bestaat uit verhalen, ervaringen en tips van Brunellers onder elkaar. Zo leer je collega’s toch kennen, al heb je hen nog nooit gezien.

B connected wordt ook ingezet bij het werven van nieuwe collega’s, bijvoorbeeld als giveaway tijdens carrièrebeurzen en presentaties op universiteiten en hogescholen. Via B connected krijgen werkzoekende professionals meteen een goed beeld van wat het betekent om te werken bij Brunel.

Inzet

  • Ontwikkeling strategie en concept;
  • Redactionele en visuele bladformule;
  • Uitgave intern magazine;
  • Advies totale middelenmix;
  • Monitoring resultaten d.m.v. online lezersonderzoek.

Resultaat

De eerste editie is nog maar net uit, maar werd al erg positief ontvangen. Ook de redactieraad – een team van 12 Brunellers – is blij met de authenticiteit van B connected. Daarnaast proberen we met behulp van diverse call to actions de meetbaarheid te vergroten. Deze resultaten nemen we mee tijdens de ontwikkeling van de volgende publicaties.

“B connected laat goed de belevingswereld van de gedetacheerden zien. Dus we ‘zenden’ niet alleen vanuit het hoofdkantoor/MT. Dat maakt dat B connected zo enthousiast opgepakt wordt.”

Minke Ouwehand
Senior marketing- communicatieadviseur a.i. bij Brunel

brunel-cover

brunel-spread