Bouwen aan een band met relevante content

Opdrachtgever

Avéro Achmea is een verzekeraar voor de zakelijke markt met een breed aanbod van schade- en inkomensverzekeringen.

Vraag

Omdat Avéro Achmea gelooft in de waarde van advies, werken zij met onafhankelijke adviseurs. En over daarover ging ook de vraag aan Axioma:  “Hoe kan Avéro Achmea onafhankelijke adviseurs helpen bij het maken van de juiste beslissingen voor hun klanten?”

Aanpak

Een band opbouwen met ca. 2.000 adviseurs? Dat kan alleen als je bereid bent om te investeren in je doelgroep. En dat betekent: ze écht leren kennen.

Daarom bouwden wij onze strategie op grondig doelgroeponderzoek. We onderzochten de thema’s die de adviseurs bezighouden en welke kanalen en informatiebronnen ze gebruiken. Met behulp van deze input, insights en zoekwoordenonderzoek ontstond data driven persona: Peter.

Data driven persona
De communicatieafdeling van Avéro Achmea leerde Peter kennen via workshops en een video. Zo heeft iedereen de doelgroep scherp op zijn netvlies staan: dít is de persoon waar we het voor doen. Met behulp van al onze kennis over Peter en zijn interesses vulden we in waar Avéro Achmea echt waarde toevoegt voor de doelgroep.

Het eerste thema: cyber security
Uit de concurrentieanalyse, doelgroeponderzoek en inzichten van Avéro Achmea, trokken we de volgende conclusie: cyber security is een hot topic bij adviseurs. Maar hun klanten? Die zijn hier nog niet ver mee. Adviseurs geven aan dat zij het best lastig vinden om goed advies te geven. En hier kan Avéro Achmea waarde toevoegen als grote verzekeraar met veel praktijkcases, kennis en data in huis over cyber en de risico’s. Tijd voor Avéro Achmea om cyber security handen en voeten te geven met een gerichte contentstrategie.

Inzet

  • Doelgroeponderzoek
  • Data driven persona(s)
  • Contentstrategie
  • Workshops
  • Grootschalig kennis-event
  • Webinar (uitzending)
  • Video’s
  • Blogs
  • Podcasts
  • Socials
  • Infographic
  • Whitepaper

Resultaat

Avéro Achmea bouwt met deze strategie aan een band met adviseurs op lange termijn, maar plukt nu al de eerste vruchten van haar doelgroepgerichte contentmarketingstrategie. Na het uitrollen van de strategie is het aantal unieke terugkerende websitebezoekers van AvéroAchmea.nl gestegen met 1.295. Een uitzonderlijk resultaat als je beseft dat de beoogde doelgroep van Avéro Achmea uit ongeveer 2.000 adviseurs bestaat. Ook het aantal volgers van Avéro Achmea op LinkedIn is sinds de start van de strategie toegenomen met maar liefst 57% van 1.862 volgers naar 2.937 volgers.

Maar misschien nog wel belangrijker: de feedback uit de doelgroep. Met reacties als “Mooi om te zien dat Avéro Achmea actief mee wil helpen met de ontwikkeling van de business van de adviseur”, “Super inspirerend. Onderscheidend” en “Ik zie dit als een eye-opener op mijn werk.” [bron: enquête onder doelgroep], blijkt dat de content door adviseurs echt als meerwaarde wordt gezien. Ook de kennissessies die onderdeel zijn van de strategie, worden als zeer hulpvaardig ervaren. Waardevolle resultaten, die Avéro Achmea ook terugziet in de contactmomenten van accountmanagers met de doelgroep. Het bouwen van een waardevolle band met adviseurs is begonnen!

 

 

 

Meer weten over deze case?

Neem contact op met Coen via coen@axioma.nl of bel met 035 548 81 40.