Stoppen-met-socialmedia

‘Mag ik misschien ook geen mening hebben?’

Floraine van der Meer (20), stapte uit haar studentenvereniging en stopte vervolgens ook met WhatsApp. “Wat een rust!” Doodongelukkig van WhatsApp “Ik wil niet door mijn omgeving geleefd worden. Dat werd mij duidelijk toen ik lid werd van een studentenvereniging. Samen beslissen, samen ergens naar toe, samen… Waar bleef ík? […]

Lees meer
Vero-content

Vero: alleen voor relevante content

Vero: de jongste telg uit de social media-familie. Een nakomertje, maar wel één die de ‘fouten’ van zijn grote broer Facebook en oudere zus Instagram goedmaakt. Is Vero inderdaad het braafste jongetje van de klas? Vero: ‘True Social’ Vero is niet zo jong meer. Hij werd in 2015 geboren, maar […]

Lees meer
Framing

Framing: zo blijft jouw boodschap hangen

Welke hamburger eet je liever: een die voor 80% uit puur vlees bestaat of een hamburger met 20% vet? Dát is de kracht van positieve framing. Maak jij hier al gebruik van? 3 redenen om er vandaag nog mee te beginnen! Uhm… framing? Ja dat klinkt misschien ingewikkeld, maar het […]

Lees meer
Proefdieren in beeld

Proefdieren in beeld

Wist je dat humor op de werkvloer zorgt voor een betere sfeer, minder stress en een motiverende bedrijfscultuur? Vier op de vijf werknemers vindt kantoorhumor belangrijk. Wij Axiomaten, zijn zeker geen uitzondering. Aan humor en flauwe woordgrappen bij ons absoluut geen gebrek. Wereldproefdierendag krijgt bij Axioma een hele andere dimensie. […]

Lees meer
Korte content: watermeloen challenge

Korte content:
je tijd gaat nu in!

Een tekst mag niet langer zijn dan 300 woorden, een social post niet meer dan 40 tekens tellen en een video van 2 minuten is al lang. Hoe vaak heb jij dat al gehoord? En belangrijker nog: is dat ook echt zo?  We hebben de concentratieboog van een goudvis. Sterker […]

Lees meer
Ephemeral content

Ephemeral content: waarom tijd stoppen in vluchtige content?

Snapchat, Instagram Stories, livestream video’s op Facebook. Content plaatsen die voor je met je ogen knippert alweer weg is. Waarom zou je tijd en energie in zo’n eendagsvlieg stoppen? Omdat ephemeral content ook veel oplevert! Wat is ephemeral content? Ephemeral content is één van de marketing buzzwoorden van 2018. Maar: […]

Lees meer