WAAROM DIT WÉL WERKT

WAAROM DIT WÉL WERKT

Oh, dus jullie gaan via een advertentie vertellen dat adverteren niet meer werkt? Maar… Ik ben hier toch? Precies! Tegenwoordig ligt alle macht bij de doelgroep. Zij kunnen negeren wat je zegt, advertenties blokken en hebben 24/7 toegang tot allerlei vormen van content. Dat vraagt om een andere aanpak: want hoe pak je de aandacht én houd je die vast? Contentmarketing is de toekomst: alvast 3 basics.

#1 TOON OPRECHTE INTERESSE IN JE DOELGROEP

Inkoppertje? Misschien, maar het is belangrijker dan ooit: ken je doelgroep. En nee, dan bedoelen we niet dat je een ijkpersoon moet omschrijven en uit je hoofd moet leren. Sterker nog: gooi ‘m uit het raam! We hoeven namelijk niet meer te voorspellen wat je doelgroep wil, met insights en data-driven content weten we dat. Begraaf de ijkpersoon en leer je doelgroep écht kennen door te meten wat ze bezighoudt, waar ze hun informatie halen en welke kanalen ze gebruiken. Gebruik deze data in je strategie: waar ga je welke advertentie publiceren, met welke boodschap en aan wie gericht?

  • Een voorbeeld van data-driven advertising
spotify-brexit

“BEGRAAF DE IJKPERSOON EN
LEER JE DOELGROEP ÉCHT KENNEN”

#2 STEL JEZELF NIET ENKEL VOOR, MAAK ÉCHT CONTACT

Welk doel je ook hebt, het gaat om het contact dat je maakt. Écht contact. Voor maximale impact heb je een doelgerichte strategie nodig. Wat wil je dat je doelgroep gaat doen na het zien van jouw advertentie? De tijd dat we op basis van een plaatje iets kochten is voorbij. De doelgroep wil meegenomen worden in het verhaal achter jouw product, dienst of merk. Vermijd lege onenightstands en bouw een relatie op.

  • Een voorbeeld van strategische advertising
Youtube_FBI-Dove

“VERMIJD LEGE ONENIGHTSTANDS:
BOUW EEN RELATIE OP”

#3 VOED DE HONGER, GEEF NIET METEEN ALLES WEG!

Durf je doelgroep hongerig te houden. Je weet nu wie ze zijn én wat ze willen weten. Maar er is meer nodig. Jij hebt iets te bieden wat de doelgroep moet weten, is het niet? Hiervoor moet je hen nieuwsgierig houden. Bouw de spanning op. Durf informatie weg te laten en uit te stellen. De formule? Spanning : tijd = aandacht.

  • Een voorbeeld van curiosity advertising

“DURF WEG TE LATEN EN UIT TE STELLEN”

Vertel me alles!

Alles? Daar komt koffie bij kijken. Kom dus gerust langs. We brainstormen graag met je over wat contentmarketing voor jouw merk of organisatie kan betekenen.
info@axioma.nl of 035 548 81 40

Hmm… interessant!

Ik zou best vaker inspiratie willen krijgen.
Dat kan! Meld je dan aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.



Ha, dit is echt iets voor mijn collega!

Dit artikel delen? Mag altijd!
Deel via Facebook, LinkedIn

Wat een onzin dit!

Meer onzin bekijken? Volg ons op social media. Dat is onze digitale asbak van creatieve uitspattingen en meer (on)zin.
Volg ons op Facebook. Volg ons op Instagram