Ben jij actief met contentmarketing aan de slag? Dan wil je vast weten hoe goed je content het doet. Het grootste deel van de data die je daarvoor nodig hebt, wordt automatisch verzameld. Maar hoe krijg je snel inzicht in al die cijfers? Daar hebben wij een oplossing voor: het CM-dashboard.


Een wat-board?
Het Contentmarketing-dashboard van Axioma is één centrale plek waar al jouw data samenkomt. Het dashboard verzamelt relevante data vanuit je social media, Google Analytics en andere databronnen. Resultaten monitoren is nog nooit zo makkelijk geweest!


Op deze 5 manieren maakt een dashboard jouw leven makkelijker

1: Eén centrale plek voor al je data

Moet jij je data overal vandaan halen? En raak je de draad kwijt in al die verschillende tools en termen? Dan kan je die zoektocht staken. Want of het nu gaat om de data van je social media-kanalen, je nieuwsbrief of Analytics, met het dashboard heb je één centrale plek waar al je data samenkomt. Dus sluit al die tabbladen maar! Eentje is genoeg.

2: 24/7 inzicht in je resultaten

Herken je dat: de data is er, maar je moet wachten op de rapportages? Die krijg je van de IT-afdeling of het SEO-bureau (en dan maar hopen dat het niet te laat is). Met het dashboard ben je als contentmarketeer niet meer afhankelijk van anderen. Je hebt 24/7 inzicht in de resultaten, omdat alle data direct online beschikbaar is. Dus, stel dat je om 03:00 ‘s nachts nog even lekker in je data wilt duiken? Stel… het kan!

3: Data afgestemd op jouw doelstelling

Het dashboard wordt op maat ingericht:  de belangrijkste data voor het halen van jouw doel wordt als eerst gepresenteerd. Want laten we eerlijk zijn. Het is echt heerlijk, al die data. Maar het is wel zo fijn om in één oogopslag de belangrijkste resultaten te kunnen zien. Zo kun je gericht sturen op de data die belangrijk is voor het halen van jouw doelstelling.

4: Testen, leren en optimaliseren tijdens de looptijd

Met een rapportage achteraf, verbeter je niet de content van nu. Met het dashboard krijg je direct inzicht in de prestaties van je nieuwe blogs, video’s en posts. Zo kan je tijdens de looptijd al waardevolle lessen leren.  Op het moment suprême testen, ingrijpen en optimaliseren! Daarnaast plaatst Axioma advies bij data waar kansen liggen.

5: Met één druk op de knop je eigen rapportage

Zo, daar is de data. Een verzameling van cijfers, tabellen, kolommen en rijen. Allemaal geen probleem voor de doorgewinterde data-expert, maar misschien wel voor jou of je collega van sales. Daarom is het dashboard in begrijpelijk taal geschreven, met termen die iedereen begrijpt. Wel zo fijn! Helemaal omdat je met één druk op de knop de online resultaten kan omzetten in een rapportage. Handig als je resultaten moet door presenteren!

Oké, ik wil dit: wat nu?

Heleen VigeliusOntdek wat jij met al die beschikbare data kan doen!
Neem contact op met Heleen via 06 174 752 49 of heleen@axioma.nl.