Terug naar cases overzicht

Provincie Utrecht

Snap into the light

Doelstelling Het gebruik fietsverlichting onder jongeren stimuleren

Inzet Contentmarketing

Categorie G2C (government to citizen)

Over de opdracht

229. Zoveel fietsers zijn er in 2020 omgekomen bij ongelukken in het verkeer. Dat zijn 229 levens te veel. En een fietslicht kan geen wonderen verrichten, maar wél levens redden. Met die boodschap startte wij fietslichtcampagne AAN in Utrecht. Met onder andere een socialmedia-filter en een mobiele photobooth op doorreis deelden de jongeren zélf deze boodschap met elkaar – recht in het hart van de doelgroep.

 

 

 

 

Resultaten

“Provincie Utrecht denkt out of the box om mensen in een box te krijgen. Fantastisch! Jongeren bereik je namelijk alleen via jongeren”

kijkers op social media-kanalen (ruim hoger dan verwacht)

jongeren bezochten de photobooth of gebruikten het filter (bijna 4% van alle jongeren in de provincie Utrecht)

Levensbelangrijke resultaten. Meer nog dan bereik gaat het om het overbrengen van de boodschap. Dat is Provincie Utrecht gelukt. Omliggende provincies zien deze campagne daardoor als lichtend voorbeeld.

Aanpak

De basis
  • Doelgroeponderzoek
  • Insights
  • Partijen in de regio aanhaken
Strategie
  • Concepting
  • Campagne strategie
  • Social media strategie
  • PR
  • Dashboarding
  • Monitoring, advies en optimalisatie
Deliverables
  • Reizende pop-up box met photobooth
  • Filter voor Snapchat en Instagram
  • Socials
  • 360’ content creatie
  • Video’s
  • Socials
  • Posters en flyers
  • Winactie

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Vraag de gratis brainstorm sessie aan!

Ik wil een gratis brainstorm

Wil je meer weten over deze case?

Neem gerust contact op:

Mail

wies@axioma.nl

Bel

035 548 81 40

Wies Axioma