Rapportages geven direct inzicht in behaalde online resultaten. Afhankelijk van de doelstellingen maken wij gebruik van o.a. Google Analytics, Google Adwords, Google Search Console en de statistieken uit nieuwsbrieven en social media.

De kracht van rapportages: meten is weten

WAT LEVERT EEN RAPPORTAGE OP?

Meten is weten. Wanneer je inzicht hebt in wat jouw inspanningen hebben opgeleverd, kun je jouw keuzes voor optimalisatie baseren op feiten. De rapportage maakt duidelijk of de geformuleerde doelstellingen haalbaar en realistisch zijn.

Wist je dat 62% van de bedrijven een contentstrategie heeft, maar slechts 36% dit meet?

RAPPORTAGES: ONZE AANPAK

Na het bepalen van doelstellingen en het instellen van Google Analytics start de monitoring. Bij de inzet van een campagne starten we altijd met een nulmeting.

NULMETING

Wat is de huidige stand van zaken? De nulmeting vormt altijd het startpunt van de metingen en dient als vergelijkingsmateriaal voor de rapportages.

INHOUD VAN EEN RAPPORTAGE

Gedurende de looptijd van het project worden statistieken gemeten. Deze statistieken geven we periodiek weer in een rapportage. Welke statistieken in de rapportage worden meegenomen verschilt per project en doelstelling.

Website
Omdat alle online activiteiten uiteindelijk naar de website leiden, vormt dit de basis van de rapportage. De belangrijkste onderdelen zijn o.a. het aantal bezoekers, welke pagina’s het meest bezocht zijn en, in het geval van leadgeneratie, hoeveel leads geconverteerd hebben.

Nieuwsbrief
Belangrijke statistieken die uit nieuwsbrieven gehaald kunnen worden, zijn de open ratio, doorklikratio en de meest bekeken berichten. Aan de hand van deze gegevens kunnen volgende nieuwsbrieven geoptimaliseerd worden.

Social media
Afhankelijk van de doelstellingen kunnen we verschillende statistieken weergeven. Social media gaat om het aangaan van relaties. De mate van betrokkenheid is daarom een van de belangrijkste gegevens in de rapportage.

Advertising
In dit onderdeel van de rapportage staat het verband tussen de investering in SEA en/of social media adverteren en de resultaten centraal. Rechtvaardigen de behaalde resultaten de investering in tijd en geld?

Meer weten? Neem contact op!

We heten u graag welkom bij Axioma in Baarn. Dan kunt u meteen kennismaken met onze marketeers.

Bel voor een afspraak naar +31 (0) 35 5488 140 of lees meer over Axioma.