Opdrachtgever

De overheid (minister van BZK) en drie brancheverenigingen in de woningmarkt: Bouwend Nederland, NEPROM en NVB. In opdracht van en in samenwerking met MASC Company, specialist in vastgoedmarketing en -communicatie te Den Haag.

Vraag

De overheid en de drie brancheverenigingen hebben een gezamenlijke ambitie: over vijf jaar is alle nieuwbouw energieneutraal of energieleverend. Om dit doel te behalen, moet ook de consument zich bewust zijn van deze optie. Kortom: hoe zorgen we voor bekendheid rondom zeer energiezuinige nieuwbouw (ZEN)?

Aanpak

Met de prikkelende online bewustwordingscampagne ‘Ik woon zen’ zetten we mensen aan het denken over energiezuinig wonen. We doen dit door primaire emoties op te roepen: dit gaat over jou. Dit gaat over jouw huis, jouw toekomst, jouw planeet. Dit gaat over een fundamenteel verschil maken. Zo activeren we de doelgroep om zich te verdiepen in ZEN. De belofte? Met ZEN woon je hip, trendy en maak je een fundamenteel verschil.

“Door te kiezen voor een ZEN-woning kun je echt verschil maken. Voor jezelf, anderen en het milieu.” – Froukje Jansen

De campagne laden we met een video. Door de BN’ers uit ons netwerk die achter de boodschap staan, vergroten we meteen het bereik. Centraal punt in de campagne is de website ikwoonzen.nl. In alle uitingen, zowel in de video, persberichten en nieuwsbrieven als op social media verwijzen we daar naar door.

Inzet

  • Concept en strategie
  • Huisstijl en logo-ontwerp
  • Videoproductie
  • Website-ontwikkeling
  • Web en social-mediacontent
  • Pr en promotie
  • Bannering (off- en online)
  • Monitoring resultaten

Resultaat

ZEN heeft door de campagne een gezicht gekregen en wint aan bekendheid. Sinds de lancering is de video al meer dan 100.000 keer bekeken en kreeg de website meer dan 9.900 unieke bezoekers. Ook via social media hebben we ZEN bij meer dan 132.650 mensen onder de aandacht weten te brengen. Bovendien hebben we met de Facebookpagina een vaste fanbase opgebouwd. We hebben voor een agile aanpak gekozen: zo snel mogelijk lanceren, leren van de feedback uit de markt en vervolgens optimaliseren. De tellers lopen dus nog!

Neem contact met ons op

ZEN op mobiele apparaten Ik Woon Zen campagne materiaal

Ik woon zen campagne social media