Scroll to Content

OPDRACHTGEVER: SOLIDARIDAD

Solidaridad is een internationaal opererende maatschappelijke organisatie die samen met iedereen in de keten werkt aan eerlijke producten die geen schade toebrengen aan mens of milieu en voor iedereen winstgevend zijn.

VRAAG

Het winnen van goud kent veel verliezers. Goudwinning brengt grote schade toe aan mens en milieu. Solidaridad wil dat iedereen weet dat het anders kan: kies voor Goed Goud! Hoe kunnen wij bekendheid genereren en het marktaandeel van Goed Goud vergroten ten opzichte van ander goud?

AANPAK

Topprestaties belonen we graag met goud. Maar ken je ook de keerzijde van de medaille? In de ‘Ga voor Goed Goud!’-campagne vragen bekende goudwinnaars (topsporters) aandacht voor de onbekende winnaars van goud.
Drager van de campagne is een fotoreportage waarin bekende goudwinnaars (topsporters) in dezelfde houding staan als de onbekende winnaars van goud (Ghanese mijnwerkers). Zo ontstaat een confronterend beeld waaruit blijkt hoe groot het contrast is tussen onze wereld van goud en de wereld waarin goud gewonnen wordt.

Met een foto-expositie op het Museumplein in Amsterdam, een boek, video en duidelijk pr- en social-mediaplan roepen de goudwinnaars iedereen op om te kiezen voor Goed Goud. Een boodschap die is gericht aan de consument, juweliers en overheid.

INZET

  • Concept en strategie
  • Fotografie
  • Videoproductie
  • Boek
  • Organisatie en realisatie foto-expositie
  • Infographics
  • Petitie
  • Web en social-mediacontent
  • Pr en promotie
  • Bannering (off- en online)
  • Monitoring resultaten

RESULTAAT

De campagne heeft de doelstellingen van de klant ruimschoots overtroffen. Zo is de branche van juweliers in beweging gebracht en is de campagne goed opgepakt in de media, met onder andere interviews op Radio 1 en BNR. Daarnaast heeft de buitententoonstelling in Amsterdam zoveel pers gegenereerd, dat Rotterdam de tentoonstelling ook wilde. Met de totale campagne hebben we zo’n 4,5 miljoen mensen bereikt. Maximale impact. Dat is een resultaat dat een campagne met zo’n belangrijke boodschap verdient.

 

Billboard Solidaridad Solidaridad spread 'Ga voor goed goud' Solidaridad spread 'Ga voor goed goud' solidaridad_social_media Solidaridad ga voor goed goud mark huizinga Solidaridad armband Ga voor Goed Goud