Opdrachtgever: Neprofarm

Neprofarm is de brancheorganisatie van fabrikanten en importeurs van zelfzorgproducten. De organisatie behartigt de gemeenschappelijke belangen van leden en zet zich in voor een optimaal maatschappelijk en politiek klimaat voor zelfzorg.

Vraag

Hoe kunnen wij onze leden plus huisartsen, zorginstellingen, apothekers, drogisten, media, politici, autoriteiten en zorgverzekeraars zo goed mogelijk informeren over het belang van zelfzorg en ontwikkelingen binnen de branche?

Aanpak

De manier waarop we tegenwoordig onze informatie vergaren is compleet veranderd. Nieuws staat als eerst online en een onderwerp kan binnen een uur trending topic zijn. Om te voldoen aan de vraag en interesses van Neprofarmleden monitoren we de online ontwikkelingen binnen de zelfzorgbranche. Welke onderwerpen zijn juist nu populair? Welke vragen leven er binnen de zelfzorgbranche? Wat verschijnt er in het nieuws, op social media en op fora? Met diverse tools meten we wat er online speelt en welke onderwerpen interessant zijn om content voor te creëren. Op deze manier biedt Neprofarm relevante content aan, die via de juiste kanalen op het juiste moment de doelgroep bereikt. Of het nu gaat om een prikkelend nieuwsbericht of een inspirerende social media post: de content is op maat gemaakt voor de doelgroep!

Inzet

  • Online contentcreatie
  • Nieuwsbrief
  • Web- en social mediacontent
  • Monitoring resultaten

Resultaat

Duurzame en continuerende content die de bounce-rate verlaagt en de gemiddelde leesduur verhoogt. Omdat de content via verschillende kanalen wordt verspreid, waaronder de driewekelijkse nieuwsbrief en social media, zijn zowel leden als geïnteresseerden altijd op de hoogte van nieuwste regelgeving en trends op het gebied van zelfzorg.

Neprofarm online