Opdrachtgever: Allianz

Allianz is een verzekeraar met een sterke positie in drie kernmarkten: schadeverzekeringen, levensverzekeringen en vermogensbeheer. Kenmerkend voor Allianz is de wijze van samenwerken met – en het ondersteunen van – de intermediairs. Allianz maakt onderdeel uit van de Allianz Group, één van ’s werelds grootste financiële instellingen.

Vraag

Hoe kunnen wij onszelf weer op de kaart zetten bij de intermediairs en zo een intensief partnership met ze opbouwen?

Aanpak

Helping is the new selling! Daarom is kwalitatief hoogstaande en makkelijk deelbare content de basis van het concept ‘Samen’. Hiermee ondersteunen we niet alleen de doelgroep, maar indirect ook de klant van de intermediair. Er kunnen eenvoudig elementen uit het magazine ‘Samen’ gehaald worden, die de intermediair kan delen met zijn klant.

We houden rekening met een vertaling van de content naar andere middelen zoals: e-mail, nieuwsbrieven, whitepapers et cetera. Zo staat het magazine niet op zichzelf, maar is het onderdeel van een totale middelenmix binnen het thema ‘Allianz. De Werking van Samen’.

Inzet

  • Concept en strategie
  • Magazine
  • Fotografie
  • Infographics
  • Ontwikkeling content chuncks
  • Speciale acties

Resultaat

Met Samen ondersteunt Allianz intermediairs nog beter op maat. Door de interactie met de doelgroep is het gevoel van partnership verhoogd.

Allianz Allianz cover Samen Allianz samen spread Allianz infographic scheepvaartrisico's