Media monitoring geeft volledig inzicht in relevante online en offline berichtgeving over je organisatie en wat er speelt in de markt en bij je concurrenten.

Onze media monitor geeft 24/7 inzicht in relevant nieuws en discussies in de online en offline media. Met dit online dashboard kunnen we realtime het volume, sentiment, de trends, influencers, kansen en gevaren zien die belangrijk zijn voor de online en offline reputatie van een organisatie.

De kracht van media monitoring is inzicht geven

Waarom media monitoring?

Media monitoring geeft naast inzichten in volume, topics en influencers met betrekking tot een organisatie, ook inzicht op onderwerp niveau als verrijking voor (online) publicaties. De data uit onze media monitor helpt onze redacteuren en journalisten meer diepgang te geven aan artikelen. Daarnaast kan data statements ondersteunen, verdieping geven op een onderwerp of offline en online uitingen met elkaar vergelijken.

HET RESULTAAT VAN MEDIA MONITORING

Met media monitoring wordt realtime informatie verzameld. Zo kun je precies zien hoe jouw organisatie, merk of product online presteert. Monitoring op onderwerpen laat bijvoorbeeld de trending topics zien. Door adequaat in te spelen op deze trending topics kan jouw content meer mensen bereiken en ben je de concurrent altijd een stap voor. Het monitoren van je eigen organisatie geeft cruciale informatie voor reputatiemanagement en het optimaliseren van jouw social service.

VOORDELEN VAN MEDIA MONITORING

  • Mogelijkheid om online & offline media, (interne) social media en RTV te monitoren;
  • Zowel nationale als internationale media;
  • Monitoren van gebeurtenissen en events;
  • Reputatiemanagement;
  • Dynamische (realtime) rapportages;
  • Overzicht van relevante topics;
  • Dagelijkse nieuwsvoorziening per e-mail (minder vaak kan natuurlijk ook);
  • Alerts per sms mogelijk.
  • Wil je je data visueel weergegeven hebben? Wij bieden ook op maat gemaakte infographics.

MEDIA MONITORING: ONZE AANPAK

Met onze monitoringstools hebben we toegang tot miljoenen berichten van social media, nieuwsbronnen, printmedia, radio en TV. Hiermee monitoren wij relevante on- en offline berichtgeving op verschillende niveaus.

MONITORING OP DRIE NIVEAUS 

1. Reputatie-analyse

Als organisatie ontkom je er niet aan: er wordt over jou en jouw product of dienst geschreven. Maar wat? Met onze monitoringstools verschaffen wij inzicht in jouw on- en offlinereputatie, de top influencers, topbronnen, het sentiment van berichten en we kunnen zelfs jouw pr-waarde meten. Dit helpt je in het managen van je klantenservice en webcare.

2. Reputatie analyse concurrent

Ook jouw concurrenten zijn online aanwezig. Het monitoren van hun online activiteiten? Dat is dus net zo belangrijk als de standaard concurrentieanalyse. Met onze concurrentiemonitor blijf je op de hoogte van hun reputatie en ontwikkelingen. Zo kun je jouw activiteiten hierop afstemmen.

3. Onderwerpen analyse

Heb je realtime informatie nodig over een specifiek onderwerp? Of over relevant nieuws binnen een bepaalde branche? Ook dat kunnen we monitoren. Zo kun je met jouw content meeliften op de populariteit. Daarnaast ben je zo altijd op de hoogte van het belangrijkste nieuws binnen een specifiek vakgebied, dat je weer kunt delen binnen jouw netwerk.

FOCUS OP OFFLINE MONITORING

Wil je de nadruk leggen op print media, radio en TV? Wij bieden ook een uitgebreide analyse aan met focus op offline media.

Meer weten? Neem contact op!

We heten u graag welkom bij Axioma in Baarn. Dan kunt u meteen kennismaken met onze marketeers.

Bel voor een afspraak naar +31 (0) 35 5488 140 of lees meer over Axioma.