Leadgeneratie betreft alle activiteiten die gericht zijn op het in contact komen met potentiële klanten. Een lead is iemand die geïnteresseerd is in jouw product of dienst. Erg waardevol dus, omdat een lead er zelf voor kiest zijn gegevens bij jou achter te laten en benaderd wil worden.

De kracht van leadgeneratie is verbinden

HET RESULTAAT VAN LEADGENERATIE

Leadgeneratie geeft je de kans om geïntereseerden te benaderen met jouw kennis, producten en diensten. Hoe meer leads, hoe meer potentiële klanten en dus hoe hoger de conversie. Daarnaast biedt leadgeneratie de mogelijkheid om een duurzame relatie op te bouwen met de persoon in kwestie, wat op lange termijn resulteert in meer business.

Met webinars kun je in de B2B-sector eenvoudig leads genereren

HOE WIJ LEADGENERATIE AANPAKKEN

Om leadgeneratie juist in te zetten heb je goede content nodig die aansluit bij de interesses en behoeften van de bezoeker. De content is de trigger om contactgegevens in te vullen. Daarbij hoort een geoptimaliseerde landingspagina die gebruiksvriendelijk is en goed converteert. Bij een lage conversie kan advertising worden ingezet voor het gewenste resultaat.

Content creëren
Om leads te genereren heb je content nodig. Creatieve content die mensen overhaalt om hun gegevens achter te laten.

Landingspagina
De landingspagina is de pagina waar de content te vinden is en waar bezoekers zich kunnen inschrijven voor bijvoorbeeld een event of de nieuwsbrief. Ze laten in ruil voor de inschrijving hun gegevens achter.

Distributie
Naast de inzet van social media is ook SEA een goede manier om de content onder de aandacht te brengen. Daarnaast zijn pakkende call to actions op je website een belangrijk onderdeel.

Monitoring
Tijdens de distributie monitoren we de impact van de content. Op basis van deze resultaten optimaliseren we de campagne.

LEADGENERATIE: VOORBEELDEN VAN CONTENT

Welke contentvorm moet je voor leadgeneratie gebruiken? Dat verschilt per website. Belangrijk is dat de content aansluit bij de interesses van jouw bezoekers. Mogelijke contentvormen zijn:

Meer weten? Neem contact op!

We heten u graag welkom bij Axioma in Baarn. Dan kunt u meteen kennismaken met onze marketeers.

Bel voor een afspraak naar +31 (0) 35 5488 140 of lees meer over Axioma.