3 Trends in storytelling

Kattenfilmpjes, blogs, Insta Stories. We zijn dol op verhalen! Maar hoe kunt u storytelling succesvol inzetten voor uw organisatie? Axioma ziet drie belangrijke trends. En die delen we graag met u. Goed verhaal. Toch?

Trend 1. Snack-sized verhalen

Korte verhalen die prikkelen: u gaat ze in 2017 steeds meer tegenkomen. Denk hierbij aan snel en relatief goedkope video’s, specifiek gericht op social media kanalen zoals Facebook en Instagram. Het aanbieden van snack-sized verhalen zorgt ervoor dat u op een laagdrempelige manier in contact blijft met uw doelgroep en het is goed voor uw likability en bereik.

Trend 2. Real time

Inhaken op de actualiteit en live verslag doen van events. Mede door apps als Snapchat zien we dat real time storytelling steeds belangrijker wordt. Het grote geheim achter real time stortytelling? Ervoor zorgen dat u het juiste verhaal op precies het juiste moment vertelt.

Trend 3. Scrollytelling

Waarom een verhaal vertellen, als u het de lezer zelf kan laten ontdekken? Dat is het idee achter parallax scrolling. Met deze speciale techniek laat u content met verschillende snelheden, verticaal of horizontaal, over elkaar heen rollen (scrollen). Hiermee wordt de illusie van 3D gecreëerd. Het biedt de ideale omgeving om uw verhaal te vertellen op een interactieve manier. Scrol zelf maar eens!

Twee voorbeelden:

Meer weten? Neem contact op!

Kom langs en maak kennis met onze storytellers.
Bel voor een afspraak naar +31 (0) 35 5488 140 of lees meer over Axioma.