Terrasjes zitten vol, kantoren zijn half leeg en het werk staat op een laag pitje. Het is zomer en dat betekent komkommertijd. Maar als je de verleiding van ‘mañana-mañana’ kunt weerstaan, biedt de zomer ook volop kansen. Met deze tips voorkom je een zomerdip in je content.

1. Blijf online plaatsen: social media gebruik neemt toe

Wie denkt dat in de zomer mensen minder online zijn, heeft het mis. In de zomer stijgt het gemiddelde aantal Facebook-bezoeken van 14 keer per dag fors. Waarom? Dit noemen ze het zogenaamde fear-of-missing-out (FOMO). Mensen blijven graag op de hoogte van wat er thuis gebeurt bijvoorbeeld door social media te checken. Houd dus juist je social media kanalen up-to-date in de zomer!

2. Maak gebruik van de verminderde concurrentie

Juli en augustus zijn voor veel bedrijven rustige maanden. Dit houdt ook in dat ze vaak minder actief content publiceren. Minder concurrentie dus en een grotere kans om je doelgroep te bereiken. Tip: maak een contentkalender en plan de berichten van te voren in. Op deze manier kun je zelf ook gerust op vakantie.

3. Gebruik de zomer als positieve inhaker

De zomer roept positieve associaties op. Door jouw merk aan de zomer te koppelen, krijgen mensen een positieve associatie met jouw bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan een speciale zomer winactie of een nieuwsbrief gekoppeld aan de zomer.

4. Laat je creativiteit los nu er ruimte voor is

De baas is weg, verschillende projecten liggen stil en harde deadlines zijn er pas weer in september. Tijd dus om de boel eens flink op te schudden: werk aan creatieve content waar je normaal geen tijd voor hebt. Dit is je kans om bijvoorbeeld eens een vlog te maken. Misschien is er zelfs ruimte om het hele contentplan onder handen te nemen voor het aankomende jaar.

5. Val op!

De zomer is ook de tijd om op te vallen: probeer eens wat nieuws! Denk aan een leuke infographic, bekijk deze zonnige infographic over werken in de zomer maar eens, of een moving picture. Moving pictures zijn dé trend van nu. Het zijn afbeeldingen waarbij één of meer elementen uit de foto bewegen. Stilstaande beelden komen tot leven. Een echte aandachtstrekker dus! Zag jij de schommel al langzaam heen en weer gaan?

Wil jij ook een echte aandachtstrekker? Kom gerust eens langs op ons kantoor in Baarn en maak kennis met onze specialisten die aan illustraties, infographics, moving pictures en nog meer werken. Bel voor een afspraak naar +31 (0) 35 5488 140.

Moving picture Axioma gifje zomer