1. Bepaal de juiste contentstrategie

Natuurlijk wil je als organisatie graag jouw ei kwijt, maar is wat jij wil vertellen ook wat de doelgroep wil horen? Voor maximale impact is het belangrijk om die twee zaken aan elkaar te verbinden met de juiste contentstrategie. Hierin staan communicatiedoelstellingen centraal, niet de middelen of kanalen. Zo zorg je ervoor dat je met de juiste content, op het juiste moment, via de juiste kanalen jouw doelgroep bereikt. En wordt de meerwaarde van content geboren.

2. Ken je doelgroep

7 seconden. Dat is de tijd die je hebt om de aandacht te pakken. En daarin concurreer je met veel andere goede content. Het is daarom erg belangrijk om jouw doelgroep goed te kennen. Wie zijn zij? Welke kanalen gebruiken ze? Wat leeft er? Zo kan je jouw content naadloos laten aansluiten op de wensen van de doelgroep. Spot on!

3. Werk met een contentkalender

Maar wanneer plaats je nu wat? Met een contentkalender hou je het overzicht en weet je precies welke content wanneer klaar moet zijn.

4. Visualiseer en activeer

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Open deur? Misschien! Maar daarom niet minder waar. Een op maat gemaakte foto, illustratie of infographic doet zoveel meer voor jouw content. Het doet jouw doelgroep stilstaan, nadenken, lachen, praten, delen…

5. Monitor de resultaten

Een ei is zo goed als rond. Dus helemaal klaar? Dat ben je nooit. Monitor daarom actief de resultaten, zodat je tijdens de looptijd jouw content kunt optimaliseren. Zo blijf je jouw concurrenten altijd een stap voor!

 

Meer weten? Neem contact op!

Kan jouw content wel wat voeding gebruiken? Wij helpen je hier graag mee. Kom eens langs in Baarn. Dan kan je meteen onze illustratoren aan het werk zien en kennismaken met onze content marketeers. Of bel voor een afspraak naar  +31 (0) 35 5488 140 of lees meer over Axioma.

Content op verschillende devices

Magazines Axioma

Magazines Axioma